zzeldi 2011.02.26. 10:03

A nagy találkozás

 A nagy találkozás

 
Az úgy volt, hogy ezen a hétvégén csak élősködő írtás lesz Lunánál, Fanninak csak később mutatjuk be. Viszont olyan szépen sütött a nap, bűnnek éreztem volna Fannicseket a sötét szobában hagyni egyedül míg mi a napfényes réteken kirándulunk. Zolival megbeszéltük, hogy Fannin van kullancsírtő nyakörv, az bizonyos védettséget nyújt bolhák ellen + ha hazajövünk kap egy úgyis esedékes fürdőt bolhaírtó samponnal. A féreghajtás meg szintén esedékes nála is. Szóval úgy döntöttünk hirtelen felindulásból vállaljuk a kockázatokat és bemutatjuk egymásnak a két kutyát.
Mikor odaértünk a házhoz Fanni benn maradt a csomagtartóban - emberlelkű szobakutyánk úgyse tudta volna megérteni azt, hogy csak mi mehetünk be a házba, neki kinn kell maradnia. 10 percet beszélgettünk a tulajdonosokkal, majd hoztuk Lunát, aki a szokásos lelkesedésével jött. Lunát én hoztam, Fanni Zoli feladata volt. Zoli kinyitotta a csomagtartót, és kiengedte Fannit. Fannit először a vidéki szagok teljesen lenyűgözték, csak egy idő után vette észre, hogy van velünk egy kutya is. Az első szaglászáskor Luna azonnal megadó pózban elvágta magát - minimális félelmet mutatva a nagyobb kutya iránt.
 
 
Zoli megfogta Fanni pórázát és négyesben elindultunk a közeli rétre sétálni.
A réten Fanniról lecsatoltuk a pórázt, és az övével meghosszabbítottam Lunáét. Nem mertük még elengedni, nem tudtuk hogy reagál , nehogy ellógjon. Fanni félperc önfeledt "hurrá a réten vagyok" ugrabugra után újra érdeklődést mutatott Luna iránt. Hamar megtalálták a közös hangot, először kicsit tartózkodva, később már önfeledten játszottak, bírkóztak. Mivel Lunát ennyire lefoglalta Fanni ezért megkockáztattam, hogy elengedem a pórázt - ha szökne elég hosszú hogy könnyen rá lehessen lépni.
 
Luna semmi jelét nem mutatta a szökésnek, teljesen lefoglalta, hogy végre egy kutyával játszat, és hogy két ember teljes figyelmét, simogatásait élvezheti. Hamar lekerült róla a póráz is, mert csak belegabajodtak. Fogócskázás közben megfigyeltül Luna "trükkjét" Ha Fanni túl közel került hozzá átpördült a hátán, és futott a másik irányba - ezt csinálja utána a mi hosszúlábú Fannicsekünk.
 
 
 
Kiderült az is, hogy bár a mi Lunánk a világon semmihez se ért - még a jutalomfalatot se tudja kézből elvenni, helyette addig nyalogatja míg az le nem esik, majd a földről veszi fel - mégis nagyszerűen behívható. Fanni ugyebár megbízhatóan behívható, és mikor távolabb kerültek tőlünk a nagy játszásban, elkiáltottam magam "Fanni gyere futás" Fanni száguldott is visszafele, és utána Luna is, utánozva őt. Párszor elpróbáltuk ezt, Luna elég hamar rájött, hogy ha legugolok a földre és magas gügyögős hangon kiabálok valamit akkor hozzám kell futni, hiszen akkor simi jön.
 
Kb. 20 perc játék után azt reméltem, hogy a kisebbik kutyánk már eléggé fáradt lehet - azon a másfél méteres láncon nem nagyon lehet edzeni - és megpróbálkozhatok az élősködőírtással. Fanni pórázra került Zolinál, mi Lunával 2 méterrel arrébb vonultunk. Luna cseppet sem mutatva a fáradtság jeleit nyüzsgött körülöttem (alattam,mellettem,felettem) és próbálkozott az összes létező helyen megnyalni. Először a féreghajtó tablettát próbáltam beadni neki. Nem volt könnyű megfogni azt a kicsi pofit Fanni kézbe illő orra után, főleg úgy, hogy ő minden energiáját arra fordította, kibujjon a kezeim közül és megnyalhasson. Kicsit aggódtam hogy nem fog neki tetszeni, hogy lefogom, és valamit letuszkolok a torkán, de végül nem volt semmi gond. Az az érzésem, hogy az egészet egy kicsit kellemetlenebb játéknak fogta fel, amiben a kellemetlenséget bőven kárpótolta az, hogy egy ember foglalkozik vele. A tablettás műtét után következett a bolhaírtó cseppek felkenése. Ezt is sikerült 3 kör viháncolás-nyalogatás közben megoldani. Fanni az egész műveletet figyelmesen nézte, egyszer vakkantott csak egy "kérdőt" - Zoli szerint azért, hogy mért nem vele foglalkozom, szerintem meg azért, mert nem értette mit művelek azzal a kutyával.
A nagy műtét után még hagytuk őket rohangálni egy kicsit, majd visszaindultunk.
 
A kertbe most bevittük Fannit is, had szokja a terepet, és hogy rohangálhassanak még egy kicsit együtt. Itt egy érdekes dolog történt: Mikor a szomszéd kutyái észrevették hogy "új csaj van a szomszédban" és peckesen ugatva felvonultak a kerítés mellett. Fanni felkapta a fejét, peckesen ő is oda sétál eléjük, megszemlélte őket, majd visszajött játszani Lunával.
 
Az eladókkal beszélgetve kiderült pár dolog Lunáról: Életkora 1,5-3 év között van valahol (a multkor 3 éves volt most 1,5) Illetve mikor megkérdeztem hogy mikor szokták beadni neki a veszettség ellenit kiderült, hogy még SOHA SEMMILYEN oltást se kapott... Legközelebbi látogatásunkkor irány az állatorvos.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyafuttato.blog.hu/api/trackback/id/tr912714446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása